вівторок, 21 грудня 2021 р.

Адаптація учнів 5 класу до навчання в основній школі

 


Під час переходу учнів із початкової до основної школи у них значно зростає нервово-психічне напруження та напруження серцево-судинної системи. Тому в перші дні навчання у п’ятому класі в учнів спостерігається низький рівень працездатності, уваги.

 П’ятикласники адаптуються до нових умов навчання так само складно, як і під час вступу до школи. Особливі труднощі в адаптації переживають ті учні, які до п’ятого класу перейшли з іншої школи, а інколи — з іншого населеного пункту.


Отже, серйозними випробуваннями для психіки учня п’ятого класу є: -різка зміна умов навчання 
-розмаїтість і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні вчителі-«предметники»
- зміна позиції старшого учня у початковій школі на наймолодшого в основній.
 Більшість учнів переживають перехід із початкової школи до основної як важливий крок у своєму житті. Поява декількох учителів-«предметників» із різними вимогами, характерами, стилем викладання є для них очевидним показником дорослішання.


Дехто з учнів п’ятого класу усвідомлює своє нове становище як шанс заново почати шкільне життя, налагодити стосунки з учителями. Ці учні з гордістю розповідають батькам, родичам і друзям про свої успіхи в школі. 

Умови, що змінилися з переходом учнів до основної школи, характеризуються високим рівнем вимог до:

- інтелектуального й особистісного розвитку учнів

- ступеня сформованості знань, умінь і навичок.

 Після переходу до основної школи в житті учнів відбулися такі зміни: -збільшився обсяг і кількість навчальних предметів 

-посилилося значення багатопредметного навчання

- розширилося коло вчителів-«предметників», з якими учні мають систематично спілкуватися

- на зміну першій учительці прийшов класний керівник

- відбувся перехід на кабінетну систему навчання. 

Для учнів у цей період характерні, зазвичай:

- низька організованість

- неуважність і недисциплінованість на уроках

- зниження інтересу до навчання і його результатів 

-зниження самооцінки

- високий рівень тривожності.


Причини труднощів адаптації недосконала система організації освітнього процесу 

 -відсутність чітких вимог до учня

- дезорганізованість педагогічного та учнівського колективів

- неправильні методи виховання в сім’ї

- несприймання дитини 

-відсутність єдиних вимог з боку батьків 

-жорстоке ставлення до дитини 

-занадто лояльне ставлення до дитини особливості розвитку дитини 

-несформованість емоційно­вольової сфери 

-слабка саморегуляція поведінки психофізіологічні особливості дитини 

-слабкий тип нервової системи

- підвищена емоційна чутливість

- переважання процесів збудження над процесами гальмування.